Valikkursused on kooli õppekava järgi õppeained, mida õpilane saab ise valida, lähtudes oma huvidest ja tulevikuplaanidest. Nendega saad kujundada oma õpiteed.
Valikkursused toimuvad klasside vahel moodustatud õpperühmades. Kursus avatakse, kui ainet soovib õppida vähemalt 16 õpilast.
Käesoleval õppeaastal on 2 perioodi, igas perioodis peate valima 2 valikkursust. Esimeseks õppeaastaks tuleb korraga valida 4 kursust:
II periood: 27.11.2023 – 08.03.2024
III periood: 11.03.2024 – 31.05.2024
Gümnaasiumi jooksul on kohustuslik läbida 14 valikkursust (4 esimesel, 6 teisel ja 4 kolmandal aastal). Kui on kirjas, et kursus toimub II ja III perioodil, tähendab see, et kursus III perioodil kordub. Erandiks on võõrkeeled, kus esimene kursus on algajatele ja järgmine kursus juba edasijõudnutele.
Mitmed valikained toimuvad koostöös partneritega kõrgkoolidest kultuuriasutusteni. Valikainete nimekiri täieneb jooksvalt ning võib muutuda nii valikainete pealkirjade kui sisude osas.
2023/24 õppeaasta valikained
Inimesed ja ühiskonnad
Aive Peil ja Nikolai Ostašov
G1 (II ja III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: Vabamu ja TORG
Osalejate arv: 16
Giidinduse kursus ühendab endas nii museoloogiat, lähiajalugu, arhitektuuri, Tallinna kultuurilugu kui oskust avalikult esineda ning oma tööd ise planeerida. Loengute, ekskursioonide, arutelude ning praktiliste ülesannete kaudu saavad osalejad aimu giiditöö põhimõtetest ja selle võimalustest, sh pannes ise proovile oma giiditööoskused Tallinna südalinnas.
Meelis Pirn
G1 (II ja III perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 30
Kursus algab õiguse olemuse ja ajaloo tutvustusega. Seejärel käsitletakse inimõigusi ja nende kaitset (ÜRO Inimõiguste harta,ÜRO lapse õiguste konventsioon, EN Inimõiguste ja põhivabaduste kaitse konventsioon, Euroopa Inimõiguste Kohus) ning seejärel eesti õigussüsteemi ja -korraldust õigusharude kaupa. Seejärel tutvutakse olulisemate seadustega, milles igaüks võiks osata edaspidises elus orienteeruda (Põhiseadus, Karistusseadustik, Perekonnaseadus, Pärimisseadus, Töölepingu seadus, Võlaõigusseadus, Asjaõigusseadus, Autoriõiguse seadus jt.
Priit Arge
G1 (II perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 24
Omandada alusteadmisi psühholoogiast, mis sisaldab ka praktilisi katseid ning teste. Samuti eksperimentide läbiviimine linnaruumis.
Kursust pakutakse ka PERGi ja MURGi õpilastele (5 kohta).
Klemen Slabina
G1 (III perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Ingliskeelne kursus
How did the Old Greeks percieve time, space, nature, history and their own role in the world? How did they understand the role of Gods? At the end: what does that all have to do with us, especially when we claim that the old Greek culture is one of the milestones of our own contemporary culture?
Jüri Ratas
G1 (läbi II ja III perioodi, igas perioodis 1 tund nädalas, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Mida linna ja riik saab anda noortele ja mida noor linnale ja riigile?Analüüsida koos õpilastega, kuidas noori rohkem otsuste tegemisel kaasata. Miks see on oluline Eesti ja Tallinna tuleviku kujundamisel. Tähtis on ka mõtestada laiemalt linnaruumi kujunemise protsessi. Noored on need, kes peavad täna tehtud otsustega kõige kauem elama. Tänaste noorte kaasamine on oluline, sest see annab neile võimaluse isiklikult panustada tuleviku loomisesse, kasvatades teadlikkust enda seisukohtade kujundamisest ja sõnastamisest. Kaasamine otsuste tegemisse loob võimaluse saada paremaid tulemusi ja vältida vigu. Oluline osa on noorte oma algatusel. Kindlasti soovin aine jooksul ka käsitleda vabatahtlikku tööd ja panustamist ühiskonda. Miks see on oluline? Millist laiemat sotsiaalset väärtust see linnaruumile ja ühiskonnale annab.
Nadja Haugas
G1 (II ja III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Kursuse eesmärk on tutvustada õpilastele tulevikumõtlemist ning varustada neid erinevate tööriistade, meetodite ja kriitiliste oskustega, mis on vajalikud tulevike analüüsimiseks ja kujundamiseks. Õpilased õpivad looma ja analüüsima tulevikustsenaariume, mõistma pikaajalisi suundumusi ning hindama kultuuriliste ja sotsiaalsete muutuste, tehnoloogia ja keskkonnaprobleemide mõju tulevikule. Lisaks uurivad nad, kuidas rakendada tulevikumõtlemist erinevates valdkondades, võttes samal ajal arvesse erinevate tulevikustsenaariumide tagajärgi. Lõppkokkuvõttes soodustab see kursus tulevikku suunatud mõtteviisi ja valmistab õpilasi ette teadlikeks otsusteks pidevalt arenevas maailmas.
Kursust pakutakse ka PERGi ja MURGi õpilastele (4 kohta).
Kaarel Aadli
G1 (III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Matemaatika
Kaur Kadarik
G1 (II periood, pärastlõunal ja III periood, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 25
Kursuse eesmärk on anda õpilasele teadmised ja oskused, mille põhjal teha kaalutletud finantsotsuseid enda elus. Tundides käsitletakse teemasid, nagu kuidas on võimalik rohkem säästa ning olla finantsiliselt kindlustatud; kuidas suurendada enda sissetulekuid; kuidas kasvatada enda raha investeerides.
Meelis Pirn
G1 (II ja III periood, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 30
Kursuse käigus saab õpilane ettekujutuse majanduse põhialustest (sh turumajandus, turuhind jms), samuti ettevõtlusest ja arukast rahakasutusest. Samuti õpib õpilane koostama oma tulevase kujuteldava perekonna eelarvet ja kujuteldava ettevõtte äriplaani.
Kursust pakutakse ka PERGi ja MURGi õpilastele (6 kohta).
Konstantin Tsõgankov
G1 (III perioodil)
Toimumiskoht: TKTK
Osalejate arv: 14
Soovid teada saada, kuidas reaalained nagu füüsika, keemia, bioloogia ja programmeerimine on omavahel seotud, siis tule kursusele “Raalmõtlemine” ehk algoritmilise mõtlemise kursusele. Mida teeme tunnis? Teeme palju huvitavaid katseid ehk laboritöid, mille käigus kordame loodusseadusi ja nende seoseid mõõdetavate väärtustega. Võtame näiteks kõrvaklapid – me kõik kasutame neid muusika või mängude kuulamiseks. Õhuvool kõrvaklappides on seotud helitasemega, mis omakorda mõjutab meie kuulmekile. Visuaalset programmeerimiskeelt kasutades õpime, mis on helitugevus, kuidas näha helilaineid ja kuidas programmeerida seadet, mis annab teada, kas antud helitase on meie kuulmisele ohtlik või mitte.
Arhitektuur ja (ruumi)disain
Andrea Miku
G1 (II perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 16
Kursus arendab õppija kultuuri- ja väärtuspädevust, õpi-, suhtlus-, aga ka digipädevusi. Ülesanne käsitleb õppekava läbivat teemat kultuuriline identiteet, millega taotletakse õppija kujunemist kultuuriteadlikuks inimeseks, kes mõistab arhitektuuri osa inimeste mõtte- ja käitumislaadi kujundajana ning selle muutumist ajaloo vältel.
Kaunid kunstid
Indrek Palu (MUBA)
G1 (II ja III perioodil, 16.00-18.30)
Toimumiskoht: MUBA ja TORG
Osalejate arv: 24
Mõtestame lahti nii varasemat kui ka tänapäevast klassikalist muusikat ja õpime konstruktiivselt peegeldama oma kultuurisündmuse kogemust.
Heili Einasto (MUBA)
G1 ( III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: MUBA
Osalejate arv: 25
Rituaalsed tegevused üle elukaare ja aastaringi ning tantsu roll nendes.
Mihkel Seeder (VAT Teater)
G1 (III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 18
Loovkirjutamine on ideaalne meetod, kuidas märgata, osutada, avastada, küsida ja selgitada. Loovkirjutamise abil muutub ka kõige tavalisem ühtäkki ootamatuks ja põnevaks. Antud valikaine raames võtame fookusesse Tallinna ja tõstame ta välja igapäevastest raamidest – anonüümsest teedevõrgustikust, mille abil liikuda kodust kooli, koolist trenni jne, saab justkui elusorganism. Milline iseloom on tegelsel, nimega Tallinn? Milliseid saladusi ta endas kannab? Milliseid külgi kiivalt varjab? Mis võib temast saada tulevikus? Valikaine jooksul teeme ekspeditsioone linnaruumi, portreerime kaaslinlasi ja kujundame linna sõnadega ümber. Selle kõige saavutamiseks käime valikaine raames läbi kõik loovkirjutamise põhiaspektid: tegelase, kirjeldamise, keelevõtted, struktuurimängud, stiili ja vaatepunkti ning kõige olulisem – kirjutame hulganisti eriilmelisi tekste. Valikaine õpetaja on VAT Teatri dramaturg Mihkel Seeder, kes on kirjutanud mitmeid tekste nii teatrile kui televisioonile ning annab kõikvõimalikke loovkirjutamistunde 2011. aastast saati.
Mihkel Kangur
G1 (III perioodil)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Improteatri valikaine on mõeldud kõigile õpilastele, kes tahavad omal nahal kogeda teatri vabastavat mõju loovusele ja suhtlemisoskustele. Et selles aines osaleda, ei pea sul olema huvi traditsioonilise teatri vastu. Sa ei pea olema käinud varasemalt näiteringis. Sa võid olla tagasihoidlik ja pigem introvertne, et saada selles aines väga hästi hakkama. Me õpime aines teatrimängude abil esinemis- ja suhtlusoskusi. Õpime tiimitööd ja vaatame, kuidas olla loov üheskoos oma grupiga, mitte ainult üksi nokitsedes. Kellele eelnev ei olnud piisavalt kutsuv, siis tunnid tulevad nii lõbusad ja sa lähed alati hea tujuga järgmisesse tundi.
Ilona Kroon
G1 (III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Õpime kaardistama iga õppija individuaalseid oskusi ning presenteerima neid põneval moel ühtse ning esindusliku tervikuna. Portfoolio koostamise võimekus tuleb kasuks nii ülikooli sisseastumisel, tööle asumisel kui erinevates projektides osalemisel. Portfoolio koostamise eesmärgid võivad olla erinevad, seetõttu õpime oma huvitavaid tegemisi talletama selleks, et tulevikus saaks neid avaldada. Kõigil on midagi, milles ta osav on, tuleb leida vaid parim oskuste esitlusviis. Portfoolio koostamisel kasutame vabavaralisi kujundusprogramme -ning veebiplatforme.
Kristin Pintson
G1 (II ja III perioodil, kokku saame kokkuleppel)
Toimumiskoht: TORG
Oskad mängida mõnd instrumenti, mida muusikaklassis oled märganud? Või oskad laulda nagu Alika või Ott Lepland? Sel juhul on Sinu koht koolibändis, kus hakkab sündima põnevat ja just sellist muusikat, mida bändi liikmed soovivad teha (“Linnamehe moodi” on ainuke kohustuslik lugu!). Tule ja kujunda TORG-i bändi!
Kristin Pintson
G1 (II ja III perioodil), teisipäeviti 16.10-17.15 või kasulikul ajal (üle nädala vaheldumisi)
Toimumiskoht: TORG
Järgmine laulupidu on juba peaaegu ukse ees! TORG-i koor on peole juba kirja pandud, nüüd jääb vaid üle laulmisega alustada! Entusiastlikumad lauljad saavad ehk kätt proovida ka dirigendina, kes teab!? Käesoleval aastal töötame neidudkoorina, aga lauluhuviline noormees saab laulda Tallinna riigigümnaasiumite üleses noormeestekooris.
Minna Lahtvee
G1 (III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 16
Kursuse eesmärgiks on anda ülevaade teatri tegemise erinevatest vormidest, draamažanritest ja etenduskunstide sünteesist. Läbi draamametoodikate õppida ja arendada endas erinevaid sotsiaalseid oskusi ning eneseväljendust. Suur osa kursusest põhineb improvisatsiooni tehnikatel, kui ka lavalisel ning loovliikumisel ja hääletehnikal. Kursuse jooksul tutvume teatri lavataguse eluga ja näitleja elukutse sisemaailmaga ning ühiselt külastame teatrietendust, mille järel õpime kirjutama lavastuse analüüsi. Kursus lõpeb avaliku ülesastumisega.
Johanna-Elise Kabel
G1 (III perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 8 – 16
Kursus hõlmab endas väga mitut vormi. Tantsu, põrandatehnkat, etüüde, improvisatsiooni ning erinevaid teatrimänge. Õpime kuidas ise lavastada etüüde ja eeskavasid. Arendame improvisatsiooni ja lavakõne, et tunda end enesekindlalt näiteks tehes ettekandeid või esinedes publiku ees. Arendame tiimitööd ja trupitunnetust. Kursuse lõpus esitame ise valmistatud eeskava. Kursuse jooksul läheb tarvis vaid avatud meelt ja mugavat riietust. Õpilane saab tantsida, näidelda, esinemiskogemust ja kiigata ka lavatagustesse tegevustesse ja ruumidesse.
Keeled ja kultuurid
Hannes Saarmets
G1 (II ja III perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 15
Inimesed üle maailma on üha tihendamini seotud ja eri piirkondade kultuurid ei saa enam eksisteerida isolatsioonis, vaid peavad majandusliku ellujäämise nimel pidevalt koostööd tegema. Näiteks siis, kui esindate organisatsiooni mõnel rahvusvahelisel üritusel, töötate rahvusvahelises tiimis või soovite oma äriga uude riiki laieneda. Kuna erineva kultuuritaustaga inimestel on erinevad kombed, käitumisreeglid ja uskumused, võib nende mittetundmine võib põhjustada piinlikke arusaamatusi. Halva kultuuride-vahelise kommunikatsiooni korral muutub välispartnerite-vaheline koostöö ning kokkulepete sõlmimine keeruliseks või suisa võimatuks. Seetõttu pole kultuuridevaheline suhtlus tulevikus enam huvitav võimalus, vaid eluks vajalik oskus.
Lisbet Niinepuu
G1 (II ja III perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 16
Sissejuhatav soome keele kursus, mille jooksul õppija saab ülevaate soome keele hääldamise üldpõhimõtetest, tutvub tähestiku ja numbrite ning Soome geograafiaga. Õpib selgeks viisakusväljendid, enesetutvustuse ning ajaväljendid (nädalapäevad, kuud), samuti riikide nimetused, keeled, ilmafraasid jms. Jätkukursus A1.1-le, mille raames laieneb õppija sõnavara ja teemad lähevad mahukamaks. Käsitletavateks teemadeks on perekond, välimus, riided, päevakava, kell, elukohaga seotud teemad (elamute tüübid, korteriplaan, sisustus).
Lisbet Niinepuu
G1 (III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Põhjamaade kultuuri kursus on annab põneva ülevaate Põhjamaade kultuurist (kirjandus, teater, muusika ja kunst). Arutleme, kas Eesti võiks kuuluda Põhjamaade hulka, ja mis on need asjad, mis meid seovad Põhjamaadega. Uurime, millised rahvused ja vähemusrahvused elavad Põhjalas ja milliseid keeli nad räägivad. Saame teada, mis on huvitavaimad põhjamaised leiutised, kuidas toimib ettevõtlus Põhjamaades ja kuidas Põhjamaalased Eestis äri ajavad. Teeme tutvust ka Põhjamaade geograafia ja tähtsaimate vaatamisväärsustega.
Raul Ramiro
G1 (II ja III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: Picasso keskus
Osalejate arv: 20
Avastage Hispaania selle ulatusliku kultuuritausta kaudu. Kursusel käsitleme erinevaid teemasid nagu kunst, kirjandus, Hispaania köök ja gastronoomia, töömaailm Hispaanias, riigi 17 eri piirkonda ja nende eripärad, hispaanlaste harjumused ja sotsiaalsed suhted. Hädavajalik kursus, kui plaanid kunagi selles riigis õpinguid jätkata, sinna elama asuda või sind lihtsalt huvitab kõik Hispaaniaga seonduv. Kursust juhendavad hispaania keelt emakeelena kõnelevad õpetajad Centro Picassost, mis on Tallinna esimene hispaania keele kool ja kultuurikeskus enam kui 20-aastase Eestis tegutsemise kogemusega.
Kursust pakutakse ka PERGi ja MURGi õpilastele ( 6 kohta).
Kristiina Sirkel
G1 (III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Ilona Käsk
G1 (II ja III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Johannes Vergi
G1 (II ja III perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Kursuse eesmärk on harjutada ja täiustada iga osaleja avaliku esinemise oskusi. Lisaks tutvume ja harjutame visuaalse mõtlemise tehnikat. Õpime tagasiside olemust, vastu võtmist ja jagamist. Viime läbi esitlusi, eneseanalüüse, tagasisidestame kaasõppijate esitlusi. Õpime kovisiooni meetodil esitluseks valmistuma ja seda hiljem analüüsima. Kogu protsess toimub inglise keeles, mis tähendab, et osaleja lihvib ka oma inglise keele oskust väga praktiliselt.
Kursust pakutakse ka PERGi ja MURGi õpilastele (4 kohta).
IT
Julia Voronetskaja
G1 (II ja III perioodil veebis)
Toimumiskoht: veebis
Osalejate arv: 50
Kas soovid õppida programmeerimise põhitõdesid turul kõige nõudlikumas programmeerimiskeeles? Siis see kursus on mõeldud just sulle! Sellel kursusel õpid andmetüüpe, tingimusi, tsükleid, funktsioone ja seda kõike JavaScriptis, mis on oluline komponent, olgu tegu veebirakenduse, mängu või mobiilirakendusega. Õppeaine on mõeldud neile, kes pole varem programmeerimisega kokku puutunud ning soovivad selles kätt proovida. Kursus toimub 100% veebipõhiselt, kuid võimaldab õppijail ja õppejõul vahetult suhelda ning läbi viia ka tavapärases tunnis levinud tegevusi.
Kursust pakutakse ka PERGi ja MURGi õpilastele (10 kohta).
Natalja Maksimova
G1 (II ja III perioodil)
Toimumiskoht: TKTK
Osalejate arv: 16
Soovid alustada 3D modelleerimise õppimist? Kas soovite oma mööblit arvutis kujundada? Kas soovite planeerida oma uut kööki või kujundada ümber oma korteri, maja ja visualiseerida seda 3D-s? Või lihtsalt väljendada end loominguliselt 3D-s? Alusta programmist SketchUp! SketchUp – kõige intuitiivsem, lihtsam ja tõhusam viis oma ideede kujundamiseks. Seda on lihtne kasutada ja kiire õppida. SketchUp on programm 3D objektide loomiseks.
Vello Lillemets
G1 (III perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TKTK
Osalejate arv: 16
Kas soovid teada, kuidas edastada keerulisi ideid lihtsas visuaalses keeles? Tule õppima graafilise disaini põhitõdesid! Tegelikult ümbritseb graafiline disain meid kogu aeg: logod, reklaamid, pakendid, ajakirjad, veebisaidid. Graafiline disain aitab selgitada keerulisi mõisteid, edastada kujutisi ja struktureerida suuri teabekoguseid. 80% teabest, mida inimene tajub, tuleb nägemise kaudu. Tule ja õpi, kuidas tekstide ja piltide abil luua inimesega visuaalne side, edastades talle vajalikku ja olulist infot.
Margus Veiman, Regina Tager
G1 (II ja III perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 16
UX/UI disaini ABC valikaine eesmärk on õpetada, kuidas disainida digitehnoloogial
loodavaid kasutajasõbralike tooteid ja teenuseid. Õpime mõistma, milline on
inimese ja tehnoloogia omavaheline suhtlus. Valikaine tulemusena disainime koos
digitoote ja/või digiteenuse prototüübi.
UX/UI disaini ABC valikaine vundamendiks on arendada nii nimetatud 21. sajandi tulevikuoskuseid: kriitiline mõtlemine, analüüsivõime, probleemi lahendamise
oskused, koostöö oskused, empaatia, enesejuhitavus, loovus ja kohanemisvõime
ning õppima õppimise oskus.
Kursust pakutakse ka PERGi ja MURGi õpilastele (3 kohta).
Loodusteadused ja inseneeria
Tiia Plamus
G1 (II perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TalTech
Osalejate arv: 24
Kursusel käsitletakse erinevaid ringmajanduse ja materjalitehnoloogiaga seotud valdkondi. Ringmajanduse põhimõisted ja põhimõtted, erinevus lineaarsest majandusmudelist. Jäätmed, olelusring ja toote elutsükkel. Erinevad materjalid ja kuidas nendega jätkusuutlikult ümber käia ning nende ringlussevõtu võimalused. Jätkusuutlik tekstiili- ja rõivatootmine. Rõivaste ja tekstiiltoodete korduskasutuse ja ringlussevõtu võimalused ning tekstiilijäätmete ümbertöötlemise viisid. Polümeermaterjalidega seotud põhimõisted, plasttoodete disaini ja tehnoloogia alused, plasti ringlussevõtu võimalused. Puitmaterjalid; puidu ja puidujäätmete kaskaadkasutus. Rohelised energiatehnoloogiad, sh päikeseenergeetika.
Liis Lindvest
G1 (III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Meie käitumisest, suhtumisest, valikutest ja otsustest sõltub see, millises maailmas me elame. Õpime tundma iseennast läbi maailma tundma õppimise ja suurte probleemide põhjuste-tagajärgedega tegelemise läbi. Uurime, kes on maailmakodanik ja mis on meie roll maailma paremaks muutmisel. Õpime tundma globaliseeruva maailma suurte probleemide olemust, põhjuseid ja tagajärgi ning kuidas globaalprobleemid mõjutavad üksikisiku, kogukonna ja ühiskonna igapäevaelu. See on õppimisprotsess, mis võimaldab meil jõuda probleemide teadvustamisest isikliku vastutuse ja teadliku tegutsemiseni.
Evelin Vaab
G1 (II ja III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TKTK ja TORG
Osalejate arv: 16
Mood ja ühiskond: meie igapäevavalikud. Moetööstuse mõju keskkonnale: miks tuleb sellest rääkida. Jätkusuutlik tarbimine ja tootmine: mida saame teha tarbijatena, mida tootjatena. Toote eluea pikendamine: kust meie riided tulevad ja kuhu nad lähevad. Tekstiiljäätmed ja ümbertöötlus: erinevad mõisted ja tehnoloogiad. Ringmajandus ja disain: disain X eesmärgil. Head ringmajanduse praktikad eesti ettevõtete näol: ettevõtja vaatenurk. Innovatsiooniprojekt: analüüs ja vaade tulevikku.
Kursust pakutakse ka PERGi ja MURGi õpilastele (3 kohta).
Elustiilid
Talvi Raamat
G1 (II ja III perioodil, hommikul)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
TORGi rahvatantsu segarühm on mõeldud kõigile huvilistele, olenemata Sinu varasemast tantsukogemusest. Rahvatantsu kursuse eesmärk ei ole õpetada ainult tantsusamme, vaid luua ka sõbralik keskkond, kus iga tantsija tunneb end vabalt. Kui õnnestub ja saame kokku segarühma täiskoosseisu, siis võib-olla saame osaleda ka 2025.aasta tantsupeol?! Samuti toimuvad igasugu ägedad muud üritused, nt iga aastane riigigümnaasiumite segarühmade rahvatantsu festival Saaremaal. PS tüdrukutele: selleks, et meil õnnestuks kokku saada segarühm, tuleb kõigil leida omale ka paariline.
Talvi Raamat
G1 (II perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Oled mõelnud, et koolipäevad võiksid olla rohkem liikuvamad ja sportlikumad? Sulgpall on rohkem kui lihtsalt palli löömine üle võrgu – kursuse raames saab selgeks, et sulgpall on mitmekülgne spordiala, mis arendab lisaks füüsilisele vormile ka koordinatsiooni ning strateegilist mõtlemist. Samuti keskendume koostöö oskuse olulisusele ning ausa spordi põhimõtetele.
Talvi Raamat
G1 (läbi II ja III perioodi, igas perioodis 1 tund nädalas, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG, veebis
Osalejate arv: 20
Toit on meie igapäevaelu lahutamatu osa. Kui tihti poest pirukat ostes mõtled “hmm huvitav millest see koosneb” või oled sa mõelnud, kust on toit pärit, mis meie toidulauale jõuab? Selle kursuse raames uurime, milline on toit, mida igapäevaselt tarbime ning kust see tuleb ja millest see koosneb.
Talvi Raamat
G1 (III perioodil, pärastlõunal)
Toimumise koht: TORG
Osalejate arv: 20
Kursus on mõeldud kõigile, kellele meeldib looduses viibida ja kes tahaks proovida erinevaid matkamise viise. Tegu ei ole ainult teoreetilise kursusega, vaid uued teadmised saab proovile panna ka praktikas, mis tähendab, et paljud tunnid toimuvad koolimajast väljaspool. PS: Kursuse lõpus toimub 2-päevane jalgsimatk, mis sisaldab ka metsas telkimist (see on kursuse arvestuse osa).
Karolin Tsarski
G1 (II perioodil, hommikul ja III perioodil, pärastlõunal)
Toimumiskoht: TORG
Osalejate arv: 20
Jooga kui iidne idamaade teadus otsib eelkõige vastust küsimusele, “Miks?” ja seda nii suuremate küsimuste puhul nagu miks ma siin planeedil maa olen, kui ka väiksemate küsimuste puhul nagu miks ma midagi söön, miks ma mingit muusikat kuulan, miks ma midagi õpin, miks ma suhteid loon jne. Miks me midagi teeme aitab teadvustada iga oma teo tagajärge, et jõuda täisväärtusliku elu kogemuseni, mille me ise oleme teadlikult valinud ja loonud. Vastused küsimustele on individuaalsed ja joogas ei ole valesid vastuseid, vaid eesmärk on leida infoajastul oma sisemine ausus ja sellega kooskõlas elada. Erinevalt tänapäeva ühiskonna trendist, kus tuleb kõike teha kiiremini, efektiivsemalt, pingutades, siis jooga näeb, et kõige parema tulemuse saavutame vastupidiselt, aeglustades, lõdvestudes ja tulles kohale praegusesse hetke. Jooga kohaselt mõjutab kõige enam meie elukvaliteeti meie sisemaailm ja eesmärk on leida sisemine hea seisund hoolimata sellest, mis väljakutseid elu toob.
Kursust pakutakse ka PERGi ja MURGi õpilastele (4 kohta).
Järgmiste õppeaastate võimalikud valikained
Inimesed ja ühiskonnad
Giidindus
Õiguse alused
Psühholoogia
Antique mind-set
Tulevikumõtlemine
Matemaatika
Raalmõtlemine
Rahatarkus
Majandus
Matemaatika riigieksamiks ettevalmistav kursus
Majandusmatemaatika elemendid
Tõenäosusteooria ja matemaatiline statistika
Arhitektuur ja (ruumi)disain
Arhitektuur kui elukeskkond
20. sajandi alguse Eesti arhitektuur
Disain ja protsess
Ruum ja disain
Kaunid kunstid
Kuidas olla haritud publik?
Rituaal ja tants: kultuurilised aspektid
Loovkirjutamine
Draama ja teater
Füüsiline teater ja improvisatsioon
Helilooming
Arvutimuusika
Keeled ja kultuurid
Kultuuridevaheline kommunikatsioon
Soome keel
Skandinaavia kultuurid
Hispaania kultuur
IT
Programmeerimise alused
3D modelleerimine programmis SketchUp
Graafilise disaini (kujundusgraafika) alused
Videostilistika
Figma kursus
Loodusteadused ja inseneeria
Ringmajandus ja materjalitehnoloogia
Tööstusdisain
Elustiilid
20. sajandi moeajalugu
Ringmajandus moetööstuse näitel