G2 valikkursused
Valikkursused on kooli õppekava järgi õppeained, mida õpilane saab ise valida, lähtudes oma huvidest ja tulevikuplaanidest. Nendega saad kujundada oma õpiteed.
Valikkursusi pakume alates II perioodist. Kursustega tutvumine algab 1. oktoobrist. Indikatsioon toimub 15. oktoobril kaasamõtleja tunnis. Lõplik valik tuleb teha 30. oktoobrist 1. novembrini. Valikkursuse valimisel saad täpsemat õppeinfot eKoolist/Stuudiumist.
Valikkursused toimuvad klasside vahel moodustatud õpperühmades. Kursus avatakse, kui ainet soovib õppida vähemalt 12 õpilast, v.a erandjuhud.
G2 valikkursuste tunniplaani näeb siit.
II periood: 25.11.2024 – 07.03.2025
III periood: 10.03.2025 – 30.05.2025
Õppeaasta lõpus tuleb ka valikkursuste nädal, mille jooksul saab läbida veel ühe valikkursuse.
Gümnaasiumi jooksul on kohustuslik läbida kuni 14 kursust, võimalik on valida nii üksikuid valikkursusi kui ka mooduleid ehk torne (loe tornide kohta alt).
Kui on kirjas, et kursus toimub II ja III perioodil, tähendab see, et kursus III perioodil kordub. Erandiks on võõrkeeled, kus esimene kursus on algajatele ja järgmine kursus juba edasijõudnutele.
Valida saab meie kooli valikkursuseid ja torne, meie sõsarkoolide valikkursuseid või VÕTAga* üle kanda juhendanud huvitegevus (nt teaduskooli, õpilasakadeemia, keeltekooli kursusega, trenni või autokooliga asendada mõni valikkursus).
*VÕTAga üle kandmiseks tuleb teha Stuudiumis avaldus. Tingimus on, et ülekantav kursus kataks ajaliselt ära vähemalt ühe kursuse mahu (1575 minutit) perioodis. Kui on pikemaajalisem kursus, siis peab vaatama millisesse perioodi seda kursust üle kanda saaks/võiks. Pikemaajalist huvitegevust (nt trenni) võib üle kanda ka mitu korda (mitmel perioodil).
Vello Lillemets
III periood
TKTK
Osalejate arv: 20
Soovid õppida, kuidas muuta tooteid mugavaks ja esteetiliseks? Vali tööstusdisaini kursus. Saad teada, milleks on vaja tootele disainilahendust ja mis mõjutab seda, millise kauba valib ostja paljude sarnaste hulgast.
Tööstusdisain tegeleb esemetega meie ümber. Tööstusdisainerid kujundavad tarbeesemeid, pakendeid, mööblit ja sõidukeid, aga ka näiteks roboteid ja nutiseadmeid.
Tööstusdisainer mõtleb välja, kuidas toode välja näeb ning tagab selle funktsionaalsuse ja kasutusmugavuse. Ta on unistaja ja samal ajal insener ja tehnoloog.
Julia Voronetskaja
II-III periood, veebikursus
Osalejate arv: 50
Kas soovid õppida programmeerimise põhitõdesid turul kõige nõudlikumas programmeerimiskeeles? Siis see kursus on mõeldud just sulle! Sellel kursusel õpid andmetüüpe, tingimusi, tsükleid, funktsioone ja seda kõike JavaScriptis, mis on oluline komponent, olgu tegu veebirakenduse, mängu või mobiilirakendusega. Õppeaine on mõeldud neile, kes pole varem programmeerimisega kokku puutunud ning soovivad selles kätt proovida. Kursus toimub 100% veebipõhiselt, kuid võimaldab õppijail ja õppejõul vahetult suhelda ning läbi viia ka tavapärases tunnis levinud tegevusi.
Vello Lillemets
III periood
TKTK
Osalejate arv: 20
Kas soovid teada, kuidas edastada keerulisi ideid lihtsas visuaalses keeles? Tule õppima graafilise disaini põhitõdesid! Tegelikult ümbritseb graafiline disain meid kogu aeg: logod, reklaamid, pakendid, ajakirjad, veebisaidid. Graafiline disain aitab selgitada keerulisi mõisteid, edastada kujutisi ja struktureerida suuri teabekoguseid. 80% teabest, mida inimene tajub, tuleb nägemise kaudu. Tule ja õpi, kuidas tekstide ja piltide abil luua inimesega visuaalne side, edastades talle vajalikku ja olulist infot.
Ilona Kroon
II perioodil (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 20
Kas tahad olla loov ning tegutseda mõnusas õhkkonnas? Tule joonistamise tehnikate kursusele. Kindlasti me ainult ei joonista – kursuse peamiseks eesmärgiks on tekitada huvi visuaalse maailma vastu. Teiseks eesmärgiks on anda oskused loovaks eneseväljenduseks. Kasutame põnevaid töövõtteid ning erinevaid vahendeid. Reflektiivsed tegevused toetavad seevastu iseenda mõistmist ja mõtestamist. Kursuse lõpuks valmib igal õpilasel isikupärane portfoolio.
Triin Sooäär
I-III periood (hommikul)
TORG
Osalejate arv: 25
Valikkursuse eesmärk on õpetada digiturvalisuse mängude koostamist, läbiviimist praktiliste ülesannetega, kuid kõige tipuks neid reaalselt testida koostöös lasteaia ja algklasside õpilastega, mis annab kogemuse planeerimise, avaliku esinemise, kuid samuti läbiviija rollis.
Ilona Kroon
III perioodil (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 20
Maalikunsti maailm on lõpmatult põnev. Kas teadsid, et ainuüksi sinist on olemas üle neljakümne erineva värvitooni? Ja maalimiseks ei kasutata ainult pintsleid?Kursuse eesmärgiks on tekitada huvi maalimise ning loova eneseväljenduse vastu. Inspiratsiooniks kasutame kunstiloo maalinäiteid. Kindlasti käime ka õppekäigul kunstimuuseumisse ning kohtume Eesti kunstnike teostega. Õppetöö on vaheldusrikas ning võib toimuda klassis, kooli koridoris või linnaruumis. Tunnist võid saada peale uute oskuste ka sarnaste huvidega uue kunstisõbra.
Anet Õunpuu
III periood (hommikul)
TORG
Osalejate arv: 26 (sh kohti PERGile ja MURGile 5)
Filmi ei loo ainult režissöörid – selle taga on suur meeskond, kelle iga liige mängib olulist rolli filmi õnnestumises. Igas tunnis tutvume ühe osakonna tööga ja selgitame, miks nad on filmi tegemise protsessis asendamatud. Selle tulemusel saavad õpilased tervikliku ülevaate kogu filmi tootmisest – alates ideest kuni esilinastuseni. Lisaks külastame Balti Filmi- ja Meediakooli ning õpilastel on võimalus osaleda ka praktilistes harjutustes.
Laura Kvelstein
II (hommikuti) ja III (pärastlõunal) periood
TORG
Osalejate arv: 15
Kaasaegse tantsu kursus on mõeldud kõigile, kes soovivad liikuda, end läbi tantsu väljendada ning oma keha ja olemusega heas kontaktis olla. Kursus pakub teadlikku lähenemist liikumisele, kus on ruumi nii sisekaemusteks kui aktiivseks kehalisuseks. Tunnis on avatud, mänguline ja uuriv õpikesekkond, lähtume pigem sisemisest kogemusest kui välisest vormist, arendame loomingulisust. Oodatud on nii varem tantsuga kokku puutunud kui varasema kogemuseta huvilised, kel huvi ja soov tantsuga algust teha.
Maria Peterson
III periood (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 18
Teatriringi eesmärk on mänguliste vahenditega arendada loomingulist mõtlemist, eneseväljendusoskust, suhtlemisoskust, koostööoskust, tähelepanu suunamist, teadvelolekut ja paljut muud.
Kaarel Aadli
II periood (pärastlõunal)
Osalejate arv: 25
Brandon Povilaitis
I-III periood (hommikul)
TORG
Osalejate arv: 16 (sh kohti PERGile ja MURGile 3)
Õppeaine eesmärk on pakkuda õpilastele teadmisi loojutustuse alustest. Analüüsime erinevaid lugusid (filmid, sarjad, reklaamid, lühilood, videomängud) selgitamaks, mis on ühe loo kujundamise alustalad ning millised elemendid lugudes korduvad. Sisu loomine, tegelaste loomine, karakteritüübid ning kuidas neid analüüsida? Konflikt, konfliktitüübid, kuidas konflikt töötab? Arutelud loo eelduste, struktuuri, temaatika, emotsioonide, žanri ja loojutustuse reeglite rikkumise teemadel.
Mis teeb loost Oscari-väärilise loo?
Kursus kasutab filmianalüüsi meetodeid ja loovülesandeid, et aidata õpilastel mõista lugude toimimise ahelat.
Liisa Kruusmägi
II ja III periood (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 15 (sh kohti PERGile ja MURGile 3)
Valikaines tutvustan alternatiivsemat koomiksimaastiku, katsetame erinevaid lugude jutustamise viise ning aine lõpus teeb iga õpilane väikese valmis koomiksiraamatu. Tutvustan koomiksimaastikku üleüldiselt: nii kunstnikke ja nende töid kui ka väljaandjaid. Tunnis vaatame erinevaid raamatuid ja analüüsime neid. Õpime koomiksi ülesehitust ja loo jutustamist pildi kaudu. Vaatleme erinevaid visuaalse pildikeele variante ning kujundust nii leheküljel piltide ja tekstide paiknemise osas kui ka erinevaid vormilahendusi. Esialgu saame harjutada erinevaid koomiksiülesandeid ning seejärel alustame lõpuprojektiga, kus valmib iseseisev teos. Lisaks sisu loomisele saab ülevaate küljendusest ja trükiettevalmistusest ning köitmisest.
Kaur Järve
I-III periood (hommikul)
TORG
Osalejate arv: 20 (sh kohti PERGile ja MURGile 4)
Filosoofia kui teadusharu on oma olemuselt äärmiselt laia haardega, olles lahutamatult seotud peaaegu iga teise valdkonnaga. Alates ajaloost ja poliitikast kuni kunstide ja loodusteadusteni – annab filosoofia mõistmine inimesele võimaluse uurida eksistentsi uute ja ainulaadsete vaatenurkade kaudu. Aine raames süüvid klassikalistesse filosoofilistesse tekstidesse, alustades Platonist ja Descartes’ist, ning jõuad välja eelmise sajandi suurte mõtlejateni, nagu Albert Camus ja Walter Benjamin.
Carita Hommik
I-III periood (veebikursus)
Osalejate arv: 25 (sh kohti PERGile ja MURGile 5)
Kursus on mõeldud gümnasistidele, kes soovivad suurendada oma tõhusust ja oskusi Google Sheetsi kasutamisel, olgu selleks kooliprojektid, andmete analüüs või igapäevased ülesanded. Kursus koosneb erinevatest moodulitest ja iga moodul omakorda lühikestest videoklippidest, mis tuleb ära vaadata ja nende põhjal samad tegevused ise läbi teha. Kursuse lõpus tuleb lahendada iseseisvalt hindelised ülesanded.
Tanel Teinemaa
II ja III periood (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 24
Bridž on Eesti Olümpia Komitee poolt tunnustatud mõttesport, kus mänguvahendiks on tavaline kaardipakk. Ühest küljest on tegemist meeldiva ajaviitega, mis aitab arendada sotsiaalseid oskusi ja koostöövõimet, teisalt aga treenib mõtlemist ja mälu. Bridžimängu käigus arenevad loogika kasutamine, mustrite märkamine, kontsentreerumisvõime ja planeerimisoskus, millest on kasu paljudel elualadel. Kursuse eesmärk on õppida selgeks bridži mängureeglid ja lihtsam pakkumissüsteem. Lisaks on võimalus osaleda noortele mõeldud turniiridel nii Eestis kui ka Lätis.
Veronika Grigorjev
II-III periood (teisipäeviti pärast tunde)
TORG
Osalejate arv: 15
Kursus on mõeldud tüdrukutele. HK Unicorn Squad PRO koosneb neljast moodulist, iga moodul koosneb 15 kontaktõppetunnist. Esimene moodul tegeleb IT-ga (oma e-poe loomine), järgmised moodulid droonide, inseneeria ning robootikaga.
Georgina Ristoja
II periood (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 25
Kursuse eesmärk on anda õpilasele teadmised ja oskused, mille põhjal teha kaalutletud finantsotsuseid enda elus. Tundides käsitletakse teemasid, nagu kuidas on võimalik rohkem säästa ning olla finantsiliselt kindlustatud; kuidas suurendada enda sissetulekuid; kuidas kasvatada enda raha investeerides.
Meelis Pirn
II ja III periood (hommikul)
Osalejate arv: 28 (sh kohti PERGile ja MURGile 5)
Kursuse käigus saab õpilane ettekujutuse majanduse põhialustest (sh turumajandus, turuhind jms), samuti ettevõtlusest ja arukast rahakasutusest. Samuti õpib õpilane koostama oma tulevase kujuteldava perekonna eelarvet ja kujuteldava ettevõtte äriplaani.
Konstantin Tsõgankov
I-III periood (hommikul)
TKTK
Osalejate arv: 22
Soovid teada saada, kuidas reaalained nagu füüsika, keemia, bioloogia ja programmeerimine on omavahel seotud, siis tule kursusele “Raalmõtlemine” ehk algoritmilise mõtlemise kursusele. Mida teeme tunnis? Huvitavaid katseid ehk laboritöid, mille käigus kordame loodusseadusi ja nende seoseid mõõdetavate väärtustega.
Võtame näiteks kõrvaklapid – me kõik kasutame neid muusika või mängude kuulamiseks. Õhuvool kõrvaklappides on seotud helitasemega, mis omakorda mõjutab meie kuulmekile. Visuaalset programmeerimiskeelt kasutades õpime, mis on helitugevus, kuidas näha helilaineid ja kuidas programmeerida seadet, mis annab teada, kas antud helitase on meie kuulmisele ohtlik või mitte.
Meelis Pirn
II ja III periood (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 28 (sh kohti PERGile ja MURGile 5)
Kursus algab õiguse olemuse ja ajaloo tutvustusega. Seejärel käsitletakse inimõigusi ja nende kaitset (ÜRO Inimõiguste harta,ÜRO lapse õiguste konventsioon, EN Inimõiguste ja põhivabaduste kaitse konventsioon, Euroopa Inimõiguste Kohus) ning seejärel eesti õigussüsteemi ja -korraldust õigusharude kaupa. Seejärel tutvutakse olulisemate seadustega, milles igaüks võiks osata edaspidises elus orienteeruda (Põhiseadus, Karistusseadustik, Perekonnaseadus, Pärimisseadus, Töölepingu seadus, Võlaõigusseadus, Asjaõigusseadus, Autoriõiguse seadus jt.
Gerda Rentel
II periood (hommikul)
TORG
Osalejate arv: 24
Elame infoühiskonnas ja veedame igapäevaselt tunde erinevas meediumites. Müüme enda andmeid sotsiaalmeediakanalitele ning laseme end mõjutada algoritmide poolt. Meid varitsevad inforünnakud, valeuudised ja väärinfo, internetitrollid, manipuleerivad reklaamid ja 21. sajandi propaganda. Kursusel õpime, kuidas kõige selle sees ujuda ja ellu jääda. Arendame teadmisi ja oskusi, mis aitavad eri kanalites esitatud teavet kriitiliselt analüüsida ning kujundada enda arvamusi. Vaatame erinevaid elulisi näiteid nii Eestist kui maailmast, kus inforünnakud ja meediamanipulatsioonid on olnud ohuks julgeolekule, demokraatiale ning inimeste vaimsele/füüsilisele tervisele.
Anneli Veispak
III periood (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 22 (sh kohti PERGile ja MURGile 5)
Selleks, et saaksime keskenduda olulisele, tähele panna, mõista, meelde jätta ja iseenda tegutsemist reguleerida, töötab meie ajus üks keeruline bioloogiline süsteem – õppimise masinavärk. Käesoleval kursusel arutame ja avastame kas ja kuidas me saame oma õppimise masinavärki mõjutada. Vaatame lähemalt, kuidas töötab meie tähelepanu, kuidas me ennast pidurdame ja paindlikud oleme, kuidas teadmised salvestuvad, mis on motivatsioon ja miks me prokrastineerime, mida teeb meie õppimise masinavärgiga stress, mis vahe on emotsioonidel ja tunnetel ja miks see kõik üleüldse oluline on. Teadmine, kuidas meie õppimise masinavärk toimib, lubab meil tunda, et omame oma elu üle kontrolli.
Priit Laatre
II ja III periood (hommikul; kulgeb läbi kahe perioodi 8.45-9.55)
TORG
Osalejate arv: 20
Meie üks vajakajäämistest on oskamatus inimesi lugeda ja prognoosida, mida nad ette võtavad. Mitte sellepärast, et oleksime kõik kontrollimatud plahvatusohtlikud tüübid, valetajad või tohutult muutliku loomuga. Hoopis seetõttu, et enamik meist varjab seda osa oma elust, mida ta näidata ei taha – eriti siis, kui kaalul on midagi olulist nagu armastus, raha, karjäär või reputatsioon. Isegi tublid inimesed tunnevad vajadust asju varjata, sest keegi pole täiuslik ja me kõik oleme haavatavad. Hätta sattudes rikub suur protsent inimesi reegleid ja valetab selleks, et midagi saada või hirmust millegi ees. Aga isegi heas seisundis inimesed varjavad vahel tõde või lasevad siit-sealt üle nurga, et elus veel veidi edasi jõuda. Miljonid inimesed hoiavad oma plaane salajas ja varjavad täistõde hoopis tumedamatel põhjustel – näiteks ahnusest, manipuleerimiseks, võimu ja kontrolli saavutamiseks, petmise eesmärgil. Selles valikaine kursuses õpetatakse kuidas inimeste üle paremini otsustada. Tuleb selgeks õppida kuidas inimesed olulistes olukordades käituvad ja miks. Kui te seda teate, võite end tulevaste ohtude suhtes turvaliselt tunda. Inimesi analüüsides saate palju teada nende iseloomu, kalduvuste, harjumuste, soovide, hirmude, kiindumuste, tugevuste, nõrkuste ja oskuste kohta, aga kõige selle eesmärk on leida ainuke alaliselt otsitav omadus: usaldusväärsus. See on omadus, mis kaotab salatsemise, valgustab tõde ja on positiivsete suhete loomisel vältimatu.
Nikolai Ostašov
III periood (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 16
Giidinduse kursus ühendab endas nii museoloogiat, lähiajalugu, arhitektuuri, Tallinna kultuurilugu kui oskust avalikult esineda ning oma tööd ise planeerida. Loengute, ekskursioonide, arutelude ning praktiliste ülesannete kaudu saavad osalejad aimu giiditöö põhimõtetest ja selle võimalustest, sh pannes ise proovile oma giiditööoskused Tallinna südalinnas.
Karolin Tsarski
II ja III periood (hommikul)
Vabaduse Kool
Osalejate arv: 20 (sh kohti PERGile ja MURGile 4)
Jooga kui iidne idamaade teadus otsib eelkõige vastust küsimusele, “Miks?” ja seda nii suuremate küsimuste puhul nagu miks ma siin planeedil maa olen, kui ka väiksemate küsimuste puhul nagu miks ma midagi söön, miks ma mingit muusikat kuulan, miks ma midagi õpin, miks ma suhteid loon jne. Miks me midagi teeme aitab teadvustada iga oma teo tagajärge, et jõuda täisväärtusliku elu kogemuseni, mille me ise oleme teadlikult valinud ja loonud. Vastused küsimustele on individuaalsed ja joogas ei ole valesid vastuseid, vaid eesmärk on leida infoajastul oma sisemine ausus ja sellega kooskõlas elada. Erinevalt tänapäeva ühiskonna trendist, kus tuleb kõike teha kiiremini, efektiivsemalt, pingutades, siis jooga näeb, et kõige parema tulemuse saavutame vastupidiselt, aeglustades, lõdvestudes ja tulles kohale praegusesse hetke. Jooga kohaselt mõjutab kõige enam meie elukvaliteeti meie sisemaailm ja eesmärk on leida sisemine hea seisund hoolimata sellest, mis väljakutseid elu toob.
TKTK
II periood (veebikursus)
Osalejate arv:
Milleks on vaja geomeetrilisi kujundeid ja nende lahendamist? Kas selleks, et meie elu raskemaks teha? Mitte! Nendel on olemas selge praktiline otstarve nii arhitektuuris, linnaplaneerimises kui ka teistes valdkondades. Tule kursusele “Geomeetria arhitektuuris”, saa uusi teadmisi ja oskusi geomeetriast ja õpi kuidas saad neid rakendada reaalaeluliste probleemide lahendamisel. Kursus on 100% veebipõhine. Kontakttunde ei toimu, kuid tudengitele on tagatud kogu kursuse jooksul õppejõudude tugi (konsultatsioonid majas, kursuse foorumid, e-suhtlus).
Rasmus Kits
II-III periood (hommikul; kulgeb läbi kahe perioodi )
TORG
Osalejate arv: 20
NB! Tuleb valida koos kursusega “Kasutajakeskne disain ja prototüüpimine”. Kursus baseerub gümnaasiumi riikliku õppekava valikkursusel 13. „Valikkursus „Mehhatroonika ja robootika“. Valikkursusel laiendatakse veelgi valdkondlikke pädevusi ning keskendutakse mooduli eesmärgis välja toodud praktilise väljundi loomisele. Kursuse sisus keskendutakse mehhatroonikasüsteemide täpsemale juhtimisele, täitur- ja andurisüsteemide omavahelisele algoritmilisele sidususele ning standardiseeritud mõjutusjuhtalgoritmide rakendamisele.
Lauri Soosaar
II-III periood (hommikul; kulgeb läbi kahe perioodi)
TORG
Osalejate arv: 20
NB! Tuleb valida koos kursusega “Mehhatroonika”. Kursus lähtub kontseptsioonilt ja olemuselt gümnaasiumi informaatika valikkursusest „Kasutajakeskne disain ja prototüüpimine“, kuid ei keskendu mitte tarkvaaraarenduse protsessidele, vaid riistvaraarendusele. Kursuse käigus laiendatakse mehhatroonikavaldkonna pädevusi ning samuti rakendatakse sügavamal tasemel materjalitöötlusega seotud pädevusi, mille tulemusena valmib autonoomne sõiduk. Autonoomse sõiduki lähteülesanne on seotud maailmas tuntud valdkondliku võistlusalaga „Folkrace“. Sõidukil ja sõiduki loomise tiimil on võimalik osaleda Eestis toimuval rahvusvahelisel robootikavõistlusel Robotex International.
Kairi Tozen-Pütsepp
III periood (hommikul)
TORG
Osalejate arv:24
Suhete teemaline valikaine sisaldab nii teooriat kui ka praktilisi ülesandeid. Kursuse eesmärk on õpetada ja toetada noorte suhtlemisoskusi lähisuhetes: eneseväljendus, kuulamine, usalduse ja turvalisuse loomine, konfliktidega hakkama saaminejms. Kursus baseerub Imago suhteteoorial, mis on loodud USA-s Harville Hendrix’i PhD poolt. Imago teoorias on integreeritud erinevad psühholoogilised,käitumuslikud, filosoofilised, sotsiaalsed ja vaimsed lähenemised. Imago eesmärk on aidata lähisuhetes liikuda uute arusaamade, oskuste, parema mõistmise ja sügavama läheduseni, mis loob soodsa võimaluse elutervete, usalduslikeja armastusväärsetesuhteloomiseks. Tunnis põimime teooria praktiliste harjutuste ja näidetega. Teeme suhtlemisharjutusi: õpime, kuidas jagada nii rõõme kui ka keerukusi, kuidas turvaliselt väljendada oma vajadusi ja emotsioone. Õpime kuulamist- kuidas seda teha tõelise kohalolu ja huviga, ka siis, kui kaaslase vaatenurk on meie omast väga erinev. Kursuse raames räägime ka inimeseks kasvamise teekonnast ja närvisüsteemist,emotsioonidest ja mõtetest ning käitumuslikest mustritest, mis nendega kaasnevad.
Maris Lindoja
III periood
Osalejate arv: 15
Adobe Illustrator on mitmekülgsete võimalustega vektorgraafika programm, millega saab kujundada veebigraafikat, sotsiaalmeedia pilte, logosid, ikoone, illustratsioone või flaiereid. Kursuse jooksul saadakse teadmised ja oskused, kuidas oma ideid ja visandeid graafiliselt väljendada. See on võimalus disaini ja kunsti erialadele sisseastumiseks vajaliku portfoolio täiendamiseks ja annab kõrgkoolis õppimise ajal eelise erialaaineteks vajalike oskuste näol.
Anna-Liisa Kree
II periood (pärastlõunal)
Osalejate arv: 15
Fotograafia valikaine, mille jooksul õpitakse fotograafia aluseid: kompositsiooni, valguse kasutamist ning fotokaamera sätteid.
Seejärel jagunevad õpilased gruppideks. Iga grupi ülesanne on pildistada konkreetset TORGis toimuvat sündmust.
Pärast pildistamist toimub järeltöötlus Photoshopis – õpitakse programmi kasutamist ning praktilistest vajadustest lähtuvat pilditöötlust. Fotokaamera omamine ei ole kohustuslik (kasutame kooli tehnikat), kuid on soovituslik.
Kadi Nisu
II ja III periood (hommikul)
Osalejate arv: 16
Grupicoachingu eesmärk on iseennast ja teisi paremini tundma õppida. Töötame grupis, kus läbi erinevate tegevuste saavutame õpitulemused. Grupp annab hea võimaluse
märgata olulisi asju, mis endal jäänud märkamata.
• See on koht, kuhu tulla avastama, kui veel ei tea, mida tulevikus teha soovid.
• Kui tead täpselt, mis on su unistused, siis on see koht, kus saad tuge, et oma potentsiaal
maksimumini viia ja seda kõike eriti hästi teha!
• Soovid pingelistes ja rasketes olukordades paremini toime tulla.
Näide: Sind huvitab sport, muusika ning saad leida viise, kuidas toetada oma teekonda.
NB! Grupicoaching on konfidentsiaalne (grupis jagatud info ei kuulu avalikustamisele kolmandatele isikutele).
“
Catlin Kaljuste
II ja III periood (pärastlõunal)
Osalejate arv: 15
Kursusel osaleja saab ülevaate kestliku maailmavaate erinevate aspektidega arvestavast (moe)disainist, tutvub erinevate materjalidega, uurib zero-waste-disaini kontseptsiooni, etnograafilisi lõikeid ning hetkel tegutsevate kestlikkust väärtustavate disainerite loomingut. Kursuse tulemusena valmib õpilase väljamõeldud kestliku kaubamärgi ideekontseptsioon, kollaaž selle sihtgrupist, materjalidest, värvigammast ja meeleolust, joonistatud kollektsioon 10 mudelist ning ühe toote makett või valmistoode.
Andri Luup
II periood (hommikul)
TORG
Osalejate arv: 15
Kursuse raames püüame analüüsida eri reklaamivorme, tutvustame ameteid reklaamibüroodes nagu copywriter ja AD jne, erinevaid reklaamižanre ja nende vastuvõttu.
Uurime, mida on iga reklaamikanali puhul oluline teada ja märgata. Millist reklaami inimesed pigem märkavad ning mis vahenditega saab vajalikku tähelepanu ning millistega mitte. Ning püüame luua, joonistada, kirjutada ise eri reklaame eri kanalite jaoks, stsenaariume teleklippidele, väljamõeldud toodetele või reaalsetele brändidele. Analüüsime, mida tähendab eristumine ja miks seda vaja on. Vaatleme erakordseid näiteid reklaamiajaloos.
Andri Luup
III periood (hommikul)
Osalejate arv: 15
Uurime dramaatilisest vaatenurgast loovkirjutamist ja tekste sisemisest konfliktist, karakterist lähtuvalt. Mis on alltekst, persona või mask ja tegelane ja mis vahe on neil tüübiga. Loome lühifilmi stsenaariumi, teatrilava jaoks dialooge, püüame asetada tegelase dilemma ette. Analüüsime mismoodi tekib pinge, mis vaataja tähelepanu üleval hoiab. Kursuse käigus saab aru, mida dramaatiline lugu vajab ja õpilane oskab ka seda kõike elementaarsel tasemel oma loosse integreerida.
Andri Luup
III periood (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 15
Stsenograafia lühikursus, mille jooksul teeme kindlaks, millistest komponentidest koosneb lavakujundus ja mis teeb lavakujundusest hea lavakujunduse. Vaatame fotosid funktsionaalsetest lavalahendustest ja püüame ise luua samuti lavakujundusi mõnele näidendile või stseenile, joonistades kostüüme, lavaelemente ning rekvisiite. Analüüsime ka valgust ja heli lavakujunduse osana.
Mihkel Kangur
III periood
TORG
Osalejate arv: 20
Liisu Krass
II periood (hommikul)
TORG
Osalejate arv: 15
Selle kursuse eesmärk on süveneda erinevatesse karakteritesse ja inimlikesse omadustesse, et avastada, kuidas maskid saavad neid kujutada. Kursuse käigus uurime maskide ajalugu ja tähendusi erinevates kultuurides – Vana-Kreekast ja Aafrika hõimudest kuni tänapäeva popkultuurini. Loome ise groteskseid ja ekspressiivseid maske, mis toovad esile inimlikke emotsioone ja eripärasid. Visandame, kavandame ja valmistame maske, mis kujutavad erinevaid inimtüüpe, voorusi või pahesid. Kursuse viimane etapp on koosloomest sündinud etenduse, kus karakterid ärkavad laval ellu, et panna proovile ka esinemisoskused ja avastada, kuidas maskid võivad jutustada lugusid.
Kalju-Karl Kivi
II-III periood (hommikul; kulgeb läbi kahe perioodi)
TORG
Valikkursus lavastamise alused hõlmab endas ülevaatliku kursust (jagatud kahele semestrile) lavastaja töö spetsiifikast. Materjali valimisest, valmimisest ja analüüsist. Kursuse õppetöö on pigem teoreetiline, kuid tuleb ka praktilisi ülesandeid, kus saame kursusesiseselt valida vastavaid rolle ning seeläbi katsetada erinevaid lavastamistehnikaid. Valmis olla erialase kirjanduse lugemiseks. Kord trimestri jooksul külastaks meid ka välisõppejõud, praktiseeriv lavastaja, kes tutvustaks oma lähenemist erialasele tööle. Kursus on eelkõige mõeldud õpilasele keda huvitab teatri- ning filmikunst laiemalt.
Liis Lutsoja
I-III periood (hommikul; kulgeb läbi kolme perioodi)
TORG
Ilona Käsk
II-III periood (pärastlõunal; kulgeb läbi kahe perioodi)
TORG
Kairi Jaakson
III periood (hommikul)
TORG
Kursuse eesmärgiks on anda teadmisi ja oskusi, mille abil viia läbi huvitegevuse tunde. Näiteks Kolme Põrsakese teadusringe (vaata tutvustust: https://youtu.be/gIqFpTDAHMY), korraldada MATIK-valdkonna töötube või esineda teadusteatri etendustel. Kursusele on oodatud kõik, kes soovivad arendada enda esinemis-, suhtlemis- ja juhtimisoskuseid. Siinsed teadmised tulevad kasuks kõigile, ka neile, kes esialgu püünele pääseda ei soovi. Albert Einstein on öelnud, et sa ei saa millestki aru enne, kui pole seda oma vanaemale ära seletanud. Sellel kursusel keskendume teemadele kuidas lihtsalt, selgelt, mõjusalt esitada oma sõnumeid.
Mari-Liis Parts
III periood (hommikul)
TORG
Osalejate arv: 15
Valikkursust “Kõnelev keha – teadlik meel” tegeleb liikumise, kehateadlikkuse ja loova eneseväljendusega. Kursuse eesmärk on toetada õpilaste eneseteadlikkust – nii kehalist, sotsiaalset kui vaimset – ning arendada suhtlusoskusi erinevatel tasanditel.
Kursus on üles ehitatud kõigile noortele jõukohastele loovatele ja kehasõbralikele harjutustele, mille fookus on mängulisusel ja uurimuslikul lähenemisel. Tantsu- ja liikumisteraapia, loovtantsu ja kontaktimprovisatsiooni varamusse kuuluvate tegevuste kaudu jõuame parema kontaktini oma kehaga ning leiame seoseid keha ja meele vahel. Lisaks tegeleme eneseväljendusega erinevate meediumide kaudu, lisades liikumispõhistele tegevustele visuaalkunsti, draamavõtete ja loovkirjutamise elemente. Kasutame vahendeid (pallid, kangad jm), teeme grupiülesandeid, paneme enda tähelepanu, koostööoskused ja kehalise empaatia proovile. Uurime, milline liikumine annab meile jõudu, mida räägivad meile erinevad igapäevased (kehalised) harjumused ja avastame ennast kui suhtlejat.
Kursusel luuakse võimalikult turvaline ja hinnanguvaba keskkond. Tunnid on üles ehitatud kehateadlikkusele ja erinevatele sotsiaalset suhtlust toetavatele tegevustele. Soodustatakse õpilaste spontaansust ja vigade tegemise hirmu ületamist.
Eve Hintsov
III periood (pärastlõunal)
Katariina Gild (vanalinn)
Osalejate arv: 10
Nahadisaini kursus on praktiline, toimumiskohaks Tallinna vanalinnas asuv Katariina gild. Valikaine raames tutvume gildi ajalooga, külastame kunstnike stuudioid. Õpilasel on võimalus õppida erinevaid nahatehnikaid ning valmistada endale kaarditasku, käepael või märkmik.
Mart Piirimees
III periood (pärastlõunal)
TORG
Osalejate arv: 20
Kursusel tegeleme visuaalsete ja heliliste väljendusvahenditega, tutvume kommunikatsioonimudelitega ja tehisintellektiga kujutava kunstniku töös ning ka multimeedia praktiliste kasutamisvõimalustega.
Tornid
Moodulkursused ehk TORGi tornid on kooli õppekava järgi moodulid, mis tulenevad TORGi motost „Eneseväljendus linnaruumis“. Nende moodulite valimine võimaldab Sul kujundada oma individuaalset õpiteed. Torne saab valida alates G2-st. Torn koosneb kolmest kursusest, mis moodustab terviku.
Gümnaasiumi jooksul tuleb läbida üks torn ehk kokku kolm kursust. Torne saab valida alates G2-st. Valides torni, tuleb kõik selle kolm kursust läbida. Erandiks on olukord, kus peale esimese kursuse läbimist tunned, et see torn ei Sulle. Kui juba alustad ka teise kursuse läbimist, siis enam muuta ei saa.
Eesmärk on valida kursused, mis on õpilase praeguste (akadeemiliste või praktiliste oskuste põhiste) huvidega seotud.
Loodusteadused
Millised majad on linnas olemas ja kuidas ehitada oma maja? Miline on ringmajanduse roll meie ühiskonnas?
Kuidas elavad koos loodus ja ühiskond?
Mida teame elukvaliteedist ja kuidas seda tõsta? Milline on teaduse roll tervislikus eluviisis?
Torn: Hooned linnaruumis
II periood
Torn: Säästlikud elustiilid ja teadus
III periood
Inimesed ja ühiskonnad
Milline roll on muusikal, kunstil ja liikumisel linnas? Kuidas toimib sündmuskorraldus muusika, kunsti ja liikumise valdkonnas?
Kuidas töötab meedia? Mis on poliitika ja millised ideologilised sunad on olemas, kuidas ja miks kujunevad otsused? Tarbiv maailm – kuidas olen mina osa sellest?
On need ka sinu küsimused? Otsime koos vastuseid.
Torn: Liikumise linn
II periood
Torn: Meediast
Iseseisev tegutsemine – kontakttunde ei toimu
Meediatorni 3. kursus jookseb läbi õppeaasta ja seisneb koolilehe kokkupanekus osalemises. Juhendab Kaarel Aadli. Töö toimub omavahel kokkulepitud tempos ja aegadel.
Torn: Poliitikast
III periood
Kaunid kunstid
Kuidas ühiskonda innustada? Muusika või visuaalne kunst? Millist muusikat saad ise teha või milline kunstnik on sinus peidus?
Torn: Hääl ja toon
Iseseisev tegutsemine – kontakttunde ei toimu
Torn: Mina kunstnikuna
II periood
Trükkimine on põnev tegevus, sest tagab alati üllatava tulemuse. Kursusel katsetame nii sügav- kui ka kõrgtrükitehnikaid. Eesmärgiks on tutvustada trükkimise võtteid, mida saab järgi katsetada ka kodus leiduvate töövahenditega. Kunstimaailma eeskujudega tutvume nii klassiruumis kui õppekäigul näitusel. Kursuse lõpuks valmib igal õpilasel isikupärane portfoolio.