TORGi õpilased kujundasid disainmõtlemise kursuse raames loovaid lahendusi erinevate organisatsioonide probleemidele, katsetades nii teenusedisaini kui ka kliendi vajaduste kaardistamist.
Kuidas jõuab turist Tallinna loomaaeda? Kuidas disainida Vabamu avalikku kuvandit nii, et sinna jõuaks rohkem noori? Kuidas pakkuda Vabaduse kooli õpilastele rohkem eesti keele praktikat? Kuidas viia noorteni infot Tallinna Õpilasmaleva, Eesti Noorteühenduste Liidu või Kesklinna noortekeskuse kohta?
Nendele ja mitmetele teistele küsimustele otsisid vastuseid ja lahendusi meie G1 õpilased disainmõtlemise 2. kursuse raames. Õpilased külastasid kokku 12 erinevat organisatsiooni, viisid läbi tänavaküsitlusi ja vaatlusi, tegid ajurünnakuid ja prototüüpe ning proovisid leida loovaid lahendusi probleemidele. Oli parajal määral kõike – avastamist, segadust, tagasilööke, edasiminekuid, kasvamist ja õppimist.
Õpilased kirjeldavad kogemust nõnda:
“Kursus andis suuresti kogu grupile iseseivust. Peate oma grupiga ise oma rollid ja reeglid seadma, pead ise kliendiga kommunikeerima, iseseisvalt välja uurima, millega klient/organisatsioon vaevleb, avastama ja kasutama erinevaid meetodeid, Mirol pilku peal hoidma ja seda omal ajal täitma jpm. Aga tänu sellele iseseisvusele ja ise tegemisele usun, et enamik õpilastest saab rohkem aru ja jõuab selgusele, miks disainmõtlemist kasutada ning kuidas see töötab.”
“Disainmõtlemise teine kursus oli põnev kursus, kus me õppisime palju nii enda kui ka teiste kohta. Välispartneritega suhtlemine oli huvitav, lõbus ja natuke hirmuäratav, kuid tänu sellele, õppisime paremini suhtlema, inimesi märkama ja mõistma. Disainmõtlemine on teema, mida meil on vaja palju tulevikus. Kindlasti teisel aastal tulevas UPT-s, kus uurimine, mõistmine, avastamine, vaatlemine, empaatiavõimega töötamine ja analüüsimine on kõik väga tähtsad.”
“Disainmõtlemise teine kursus andis mulle kogemust mitmes asjas, nagu näiteks intervjueerimises, andmete kogumises ja selles kuidas disainmõtlemine praktikas välja näeb. Aga kõige rohkem tiimitöös, sest ülesande edukalt täitmiseks oli tiimitöö kõige tähtsam ning minu grupi töö ei sujunud alati kõige paremini, mis õpetas selle võrra rohkem.”
TORG tänab partnereid, kes olid valmis noortega koostööd tegema: Eesti Noorteühenduste Liit, Kesklinna noortekeskus, Keskraamatukogu, Prantsuse instituut, PÖFF, Eesti Rahvusraamatukogu, Südalinna kool, Tallinna Haridusamet, Tallinna Loomaaed, Tallinna Õpilasmalev, Vabaduse kool, Vabamu.